شما هم هنگام اجرا هول میشوید؟



























ببینی ضرر نمیکنی

خودتون ببینید

بعد از يک وقفه کوتاه يا بلند مدت در نوازندگي و يا هنگامي که به تعطيلات رفته ايد و دور از ساز هستيد بعد از آن يک تمرين کافي و طولاتي نبايد انجام گيرد بلکه بايد بتدريج و رفته رفته بر مقدار تمرين خود اضافه نماييد.

نوازندگي با استيل غير صحيح مانند وضعيت اشتباه در نوازندگي و يا نشستن نا صحيح دردهايي را در ناحيه کمر و گردن و بازو ايجاد مينمايد. تکنيک اشتباه بيشترين تاثيرات را در گرفتگي هاي عضلاني دارد.

در هنگام تمرين درگير کردن تمامي عضلات و ايجاد يک تعادل ميان آنها الزاميست؛ بعنوان مثال تمرين بر روي يکي از دست ها و عدم تمرين دست مقابل صحيح نيست و يا تمرينات متعدد تکنيکي تنها براي يکي از دست ها و در حالتي موشکافانه تر نيز وقتي در تمرينات انگشتان شما رو به پايين است (بر روي کلاويه و ...) بايد تمريني را نيز انجام دهيد تا انگشتان در جهت مخالف نيز تحرک داشته باشند.

ايجاد هرگونه زاويه نامناسب و غير استاندارد در دست ها؛ فشار بر روي مچ ها و انجام حرکات بي مورد.

بي تحرکي و تکان ندادن مچ در مدت طولاني نيز موجبات انقباضات عضلاني ميشود. انجام تمرينات با فشار آوردن بيش از حد بر روي انگشتان و ساز؛ اين بيشتر در مواقعي رخ ميدهد که دست چپ و راست شما هنوز به تفکيک عصبي - عضلاني مناسبي نرسيده است؛ هنگامي که دست راست محکم مينوازد دست چپ نيز محکم سيم و يا بر روي کليد ها فشار مي آورد.

پرت کردن با فشار انگشتان بالاخص هنگامي که ميخواهيد با صداي بلندتري بنوازيد.

تحت تاثير قرار گرفتن از استيل و نوازندگي ساير نوازندگان! و خطر قبول اينکه همه نوازندگان ميتوانند تمريناتي يکسان و مدت تمرين مشابه انجام دهند.

انجام حرکات غيرمعقول و منقرض شده مانند زدن تمامي اتودهاي شوپن بصورت پشت سر هم! اين کار براي تمامي نوازندگان پيانو غيرقابل تصور و اجرا است و بستگي به نيرو و توانايي و حتي فيزيک بدني شما دارد. برخي از نوازندگان بدني قوي و ساختاري قدرتمند دارند و چنين تجربياتي برايشان مشکلي ايجاد نمي نمايد حتي اگر داراي تکنيک و استيلي ضعيف باشند.

داشتن ايده آل هاي غير منظقي مانند گذاشتن آلبومي از يک نوازنده حرفه اي و همزمان گوش دادن و نواختن!

قطعه اي که براي يک پيانيست بخاطر فيزيک بدني مناسب نيست مانند قطعاتي که احتياج به اين دارد که انگشتان بيش از حد باز شوند (کشش بيش از حد) مانند قطعاتي از راخمانينف و يا برامس که در آن انگشتان در اواسط قطعه براي تکرار اکتاو و آکورد بيش از حد باز ميشوند مانند قطعه "
The Erl King" از شوبرت يا شش "Hungarian Rhapsody" از ليست

کسالت و افسردگي و يا داشتن استرس هاي ذهني

اعتيادي سخت به تمرين نه انجام آن با لذت

عدم تطابق با محيط جديد مانند عوض کردن محل تمرين

اضطراب از اجرا و ترس از صحنه

ترس از انتقادات بالاخص در نوازندگان جوان

طرز برخورد نا مناسب معلم و خانواده و دوستان

نکته اي براي معلمان: خطر زمانيست که يک معلم تمامي هنرجويان را با يک شيوه و روش تکنيکي آموزش ميدهد.

احساس نداشتن مشکل و يا عدم مسووليت نسبت به جايگاه خود در گروه بالاخص در نوازندگاني که به عنوان همراه در گروه مينوازنند مانند نوازنده پيانو همراه که فکر ميکند که مشکلي ندارد و احتياجي به تمرين و يا گرم کردن ندارد، اين مورد در نوازندگان در ارکستر و غيره نيز وجود دارد.اين عدم تمرين گاهي اوقات در هنگام اجرا با وجود يک رهبر مقتدر و يا رهبري با تجربه، موجبات استرس هاي فراواني براي نوازنده ميشود!

انتخاب ورزشي نا مناسب و فعاليتهايي که شايد به موسيقي ربطي نداشته باشد اما تاثير فراواني در نوازندگي شما دارد.خنده


نظرات شما عزیزان:

mamaloo
ساعت10:13---15 مرداد 1392
عالیه مهشره عالیه
پاسخ:قابل نداره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 21 تير 1392برچسب:,ساعت 18:11 توسط mahsa 123|